The best thing about memories is making them

Málaga – Een week om nooit te vergeten

Na een tijdje te zijn weggeweest, omdat ik op vakantie was, druk met school en afgelopen weekend was ik ook nog jarig. Ben ik dan eindelijk terug om jullie te vertellen over mijn fantastische week in Málaga! Samen met studiegenoten gingen we 8 dagen naar Málaga om voor school wat onderzoek te doen, maar natuurlijk vooral om vakantie te vieren! En wat hebben we een super leuke week gehad met ze alle!

De eerste dag dat we aankwamen was het weer nogal grauw en was het net zo koud als ik Nederland (14 graden) daarvoor waren we natuurlijk niet naar het warme Spanje vertrokken.. Maargoed nadat we na een uur zoeken ons appartement hadden gevonden kon het feest beginnen. We zaten met ons appartement op La Plaza Merced. Het plein in het midden van Málaga vol met restaurants en bars. De vorige huurders die in ons appartement zaten vertelden ons dat er elke ochtend om half 12 mensen kwamen zingen onder je raam. En ja hoor dat was elke dag weer hetzelfde. Elke dag kwam weer hetzelfde liedje om precies dezelfde tijd. Maar buiten dat hadden wij een super mooi uitzicht en een fijn appartement. Het kon wel een likje verf gebruiken en wat betere isolatie, maar voor de rest was het prima te doen met 10 meiden.

De volgende dag heeft het bijna de gehele dag geregend en zondag hadden we gelukkig al een beetje meer zon, maar dat heeft ons er niet van weerhouden om Málaga te ontdekken.

Zo zijn we langs een Alcazaba teatro Romano gelopen (Een romeins theater wat door de eerste romeinse keizer is gebouwd)

De cathedraal van Málaga

En dan was er natuurlijk ook nog tijd om even te shoppen. Málaga heeft zo een mooie winkelstraat! Over de gehele winkelstraat hangt een boog met lichtjes  en overal staan lantaarnpalen met bloemen.

Ook is Málaga trouwens een hele schone stad! Om de paar uur worden alle straten en pleinen weer schoongeveegd en zelfs ’s nachts gaat dit door. Alle restaurants op La Plaza Merced zijn trouwens super goedkoop! Je kunt al 5 tapas eten voor 10 euro. En dan zijn het ook nog redelijk grote tapas die je krijgt! En vergeet de ijsjes niet!

Málaga heeft ook een super leuke ‘boulevard’ en haven. Je kunt hier allemaal leuke marktkraampjes, winkels en restaurants vinden. Er is vaak live muziek en er zijn ook veel kunstwerken te vinden op de boulevard, maar je kunt natuurlijk ook live muziek zoeken in één van de vele kroegen en clubs. Wij zijn zelf naar Sala Gold geweest, dit is dé club in Málaga, maar dat viel me best wel tegen. Omdat er alleen maar Spaanse muziek gedraaid wordt en dat kan best gezellig zijn, maar deze avond was er weinig aan vonden wij. Dus hebben we de rest van de vakantie maar lekker in ons appartement liedjes gezongen en gedanst haha.

De rest van de week moesten we van school enquêtes en interviews afnemen in Fuengirola, Torremolinos, Granada en Málaga. Fuengirola viel mij persoonlijk een beetje tegen. Ik vond het nogal een uitgestorven en smerige stad waar niet veel te beleven was. Torremolinos daar in tegen vond ik erg leuk. Torremolinos is een stad dat bestaat uit trappetjes die je vanaf het station naar de boulevard leiden. Het zijn wel erg veel trappetjes, maar je kan altijd nog de lift pakken. Maar door de winkelstraat kom je leuke souvenirs winkels tegen en kleine supermarktjes. En ook het strand is erg groot en zit vol met leuke restaurantjes, waar je heerlijk kunt eten.

Woensdag gingen we met school naar Granada om het Alhambra te bezoeken en de stad te ontdekken. Voordat we naar het Alhambra gingen zijn wij nog even door de stad gelopen om nog wat bezienswaardigheden te bezoeken. Maar helaas hadden we maar kort de tijd en hebben we niet veel kunnen bezoeken. Hieronder wat foto’s van de stad Granada.

Toen het tijd was om het Alhambra te bezoeken zijn we met een speciaal busje erheen gereden omdat het best wel hoog op de berg ligt en deze weg is behoorlijk stijl en lang om te lopen. Het Alhambra  is een middeleeuws paleis en fort van de Moorse heersers van het koninkrijk Granada in Andalusië. Tevens staat het Alhambra ook op nummer 9 van de ultimate travellist van Lonely Planet. Dus van te voren verwachtte ik er natuurlijk heel erg veel van. Maar na afloop vond ik het een klein beetje tegenvallen. Ik wilde graag mooie foto’s maken, maar doordat er zoveel toeristen liepen en ze best wel veel dingen aan het renoveren waren en overal steigers stonden. Maar dat mocht de pret niet drukken, want we hebben het hartstikke gezellig gehad. En ik heb evengoed de foto’s gemaakt die ik graag had willen maken.

Gelukkig hebben we ook nog 2 dagen lekker op het strand van Málaga kunnen liggen, want het was toch de meeste dagen wel 25-27 graden. Het enige minpuntje van Málaga vond ik toch wel de klantvriendelijkheid. Bij de meeste restaurant en winkels waren de medewerkers zo onklantvriendelijk. Eten of drinken kwam niet tegelijk of ze wilden ons als groep van 10 meiden helemaal niet hebben in hun restaurant. Ook in de bus keken alle inwoners van Málaga niet zo vrolijk naar ons en soms roddelden ze zelf over ons. Wat ze dan even niet doorhadden is dat wij wel wat woorden Spaans kunnen herkennen. In Torremolinos was dit wel anders en deden de medewerkers van het restaurant er alles aan om ons een leuke middag te bezorgen en vooral heel erg goed eten!

Maar toch kan ik Málaga zeker aanraden! De onklantvriendelijke medewerkers vergeet je weer snel als je op het strand ligt in de zon of als je op het terras zit met een cocktail in je hand. Er zijn natuurlijk nog veel meer andere leuke dingen te beleven in Málaga, maar die kun je in mijn eerdere blog over Málaga lezen 😉